L’Escola Joan Pelegrí, juntament amb altres 13 centres educatius, hem signat un conveni d’adhesió al Col·legi de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i Ciències de Catalunya (CDL). Els objectius d’aquesta adhesió són treballar en xarxa amb altres escoles que tenim entre els objectius l’excel·lència, aprofitar l’experiència de formació del CDL, així com les possibilitats de participar en projectes internacionals.
L’acte va ser presidit per la degana del CDL, Josefina Cambra, i va estar acompanyada dels representants dels 14 primers centres educatius que s’han adherit a aquest projecte per gaudir dels avantatges que, a més, ofereix el Col·legi: borsa de treball, activitats internacionals, formació, l’ús dels espais o de la marca, entre d’altres.
Els centres educatius adherits són l’Escola Joan Pelegrí, la Fundació Llor, Euroaula. Centre d’Estudis Turístics, l’Escola Betània Patmos, l’Escola Sant Gregori, l’Escola IPSI, l’Escola Elisabeth, i la Institució Cultural del CIC, que inclou Virtèlia Escola de Música, l’Escola Thau Barcelona, l’Escola Thau Sant Cugat, el CIC Escola de Batxillerats, el CIC Escola de Cicles Formatius i el CIC Escola d’Idiomes.
Acte de signatura
L’acte de signatura va ser precedit per uns breus parlaments dels diferents representants dels centres educatius, en què es va coincidir en l’encert del projecte, sobretot per dotar els docents d’un referent de qualitat en l’oferta formativa.
Mercè Velilla, directora de l’Escola Joan Pelegrí, va agrair l’oportunitat d’incorporar-se a aquest projecte perquè “en aquesta època de treball en xarxa no podem anar per separat”. Aquesta és “la garantia que ofereix el Col·legi”, segons Velilla, per l’experiència d’haver col·laborat en diferents projectes amb el CDL anteriorment.
Per què ens hem adherit al CDL?
El Col·legi ha fet un pas endavant en la seva llarga i fructífera relació amb els centres educatius, amb la voluntat d’enfortir-hi els vincles i de consolidar el protagonisme compartit en la promoció activa de l’excel·lència en l’ensenyament. Se’ns ofereix ara també la possibilitat de promoure activament i col·lectivament l’excel·lència de l’ensenyament i l’aprenentatge des de la perspectiva de la cooperació institucional mútua.