28 escoles es reuneixen a la nostra escola
L’AESECE, l’associació que agrupa les antigues filials d’institut va celebrar aquest divendres 4 d’abril la seva assemblea a la nostra escola. Fins a 28 escoles que tenim el Batxillerat concertat van venir de tot l’estat per tractar durant dos dies de treball, cultura i debat sobre qüestions de l’actualitat educativa.
L’eix al voltant del qual giraven les jornades d’enguany era la intel·ligència artificial i el seu impacte a la societat i, en particular, l’escola. Als canvis disruptius que provoquen les innovacions de diferents branques de la ciència i la tecnologia cal buscar-los un encaix que sovint requereix una reflexió per a la qual no es disposa de temps. Per això és essencial que l’alumnat tingui un sentit crític davant allò que fa. Per tenir una panoràmica de l’estat de les innovacions es va fer una primera presentació a càrrec del professor de la URL Josep Maria Ribes titulada “La inteligencia artificial en educación“. El marc de la reflexió crítica va ser expressat pel professor Francesc Torralba: amb la ponència “Disrupción ecnológica exponencial. Discernimiento ético“. Varen complementar-ho un conjunt de tallers pràctics impartits, entre d’altres, pel docent de la nostra escola Carlos Marín, i on es varen aterrar les possibilitat de la intel·ligència artificial a les escoles.
L’Assemblea anual va servir per repassar els aspectes formals (memòria, comptes…) però també per contextualitzar els diversos marcs normatius o per compartir l’experiència de l’escola Nuestra Señora del Socorro de Benetússer per recuperar-se després dels terribles efectes de la DANA. Com a escola vam participar de l’organització d’aquests dos dies de treball en tant que formem part de la junta d’AESECE a Catalunya. El nostre Batxillerat i Cicles formatius són etapes concertades donat que fam més de 50 anys que formen part de la nostra oferta educativa. En aquells moments els governs varen valorar la conveniència de subvencionar els ensenyaments mitjans donat que les escoles d’iniciativa social com la nostra donàvem resposta a les necessitats educativa dels nostres barris (l’oferta pública era insuficient o no atenia els estàndards de qualitat que es demanaven com a base per a l’educació superior).