Aprenent a viure, aprenent a créixer

Batxillerat (16-18 anys)

Els objectius d’aquesta etapa són:

Ampliar les competències en les àrees instrumentals per tal de desenvolupar-se amb suficient capacitat a la vida quotidiana i al món acadèmic i professional.
Utilitzar de forma autònoma i críticament els fonaments de les diferents disciplines per a l’especialitat triada.
Conèixer, assumir i defensar els principis de respecte, justícia, solidaritat, pau i la preservació i conservació del medi ambient.
Poder defensar un punt d’opinió propi, raonat i fonamentat en els esdeveniment de la vida quotidiana.

Com a escola oferim:

Orientar i acompanyar l’alumnat i les famílies per tal que l’alumnat desenvolupi al màxim les seves capacitats i interessos.
Seguiment individualitzat de la família amb contacte permanent amb el/la tutor/a. Una entrevista presencial mínima durant el curs i possibilitat de sol·licitar informació telefònicament i per correu electrònic.
Equips docents coordinats, amb anys d’experiència treballant conjuntament i d’acord amb el Projecte Educatiu del Centre.
Sistema d’avaluació continuada i diversificada amb activitats de diferents tipus per a què cada alumne desenvolupi diferents habilitats.
Adaptació del currículum en cas d’altes capacitats o necessitats educatives especials.

Per afavorir l’estudi i el rendiment de l’alumnat l’Escola organitza l’horari de 8:00 a 14:30 de dilluns a divendres. El Treball de Recerca es realitza fora d’aquest horari segons la disponibilitat de l’alumnat i professorat.

L’alumne/a té assignat un/a tutor/a, persona de referència del procés d’aprenentatge i desenvolupament personal dins l’Escola. D’acord amb les famílies, el/la tutor/a proposa organitzacions del currículum adaptades als ritmes d’aprenentatge de l’alumnat.

El primer curs té 10 matèries simultànies per facilitar l’adaptació i disminuir la càrrega lectiva. A més s’organitza el curs en 3 avaluacions i hi ha una pre-avaluació orientadora.

Sistema d’avaluació continuada amb diferents tipus d’activitats (proves, pràctiques, treballs, exposicions orals, comentaris de text…) i diferents possibilitats de recuperació (acumulativa, activitats durant la següent avaluació i recuperació extraordinària al juny).

Possibilitat de cursar el Batxillerat en 3 anys per a aquell alumnat amb necessitats específiques. Realització de Plans Individualitzats per aquell alumnat amb dificultats d’aprenentatge o nova incorporació al sistema educatiu.

Durant les darreres setmanes del segon curs es fan classes enfocades a la preparació per les PAU i repàs dels continguts. Es participa i s’organitzen xerrades d’orientació acadèmica (universitària i de cicles formatius).

Espais especialitzats: laboratori de Tecnologia, laboratori d’Electrònica, 2 aules d’informàtica i 2 serveis d’aula mòbil amb portàtils, laboratori de Ciències Naturals, laboratori de Química, laboratori de Física i Microbiologia, biblioteca-mediateca… Equipament de Cicles Formatius de Grau Superior que es pot emprar per a Treball de Recerca.

Programa de millora de l’expressió oral i escrita.

Grup de reconstrucció històrica: Barcino Oriens.


Participem en diferents activitats per fomentar el reconeixement de l’esforç i l’excel·lència:

Premis Ciència, Tècnica i Media Ambient
Premis Drets Humans
Matemàtiques a l’sprint
Fem matemàtiques
Cangur de matemàtiquesi>

Sortides

Dues sortides curriculars al primer curs.
Viatge de fi de curs a segon curs
Teatre i cinema per reforçar les obres treballades a les matèries de llengua (català, castellà, anglès i francès).
Visites a museus i institucions de recerca.

Podeu consultar els criteris d’avaluació en aquest enllaç.