Aquest dissabte s’ha celebrat la 2a fase del concurs Fem Matemàtiques a la Facultat de Matemàtiques de Barcelona on hi han participat 8 alumnes de 5è i 6è de la nostra escola.
La jornada agrupava alumnat de la província de Barcelona i aquesta segona fase ha consistit en resoldre uns problemes proposats per l’organització.
Els participants en la 2a fase ja havien superat la 1a fase del concurs. En aquesta primera fase havien de fer un informe amb la resolució de 3 problemes que incloïa les estratègies, experimentacions, reflexions, càlculs i verificacions que han conduït a resoldre els problemes. Els treballs van ser seleccionats pel jurat per passar a la següent fase.
La Júlia ja ha superat la 2a fase del concurs Fem Matemàtiques i arriba a la final de Catalunya
Després de la 2a fase la Júlia Planas, de 6è de primària, ha obtingut el 3r premi proclamant-se així finalista en l’eliminatòria i, per tant, passa a la 3a fase o fase final, on competirà a nivell de Catalunya. D’aquesta final, que se celebrarà al mes de maig coincidint amb Dia Escolar de les Matemàtiques, en sortiran tres finalistes que participaran en l’Olimpíada que es celebrarà a nivell estatal.
Desitgem molta sort i molts encerts a la Júlia en aquesta darrera fase! I l’enhorabona a tots els que hi heu participat!
En què consisteix el concurs Fem Matemàtiques?
La nostra escola ja fa anys que participa al Fem Matemàtiques encomanant d’aquesta manera el gust per les mates entre a l’alumnat. Tal com expliquen els organitzadors del concurs, volem:
- Potenciar el raonament matemàtic a través de la resolució de problemes.
- Fomentar la capacitat de comunicació i argumentació matemàtica presentant activitats per resoldre en equip i exigint l’elaboració d’informes detallats.
- Ajudar als nois i noies a adquirir seguretat i confiança en les seves capacitats per fer matemàtiques presentant-los activitats motivadores i que suposin un repte per a ells i elles.
- Mostrar als professors i professores activitats lligades a l’entorn i problemes adequats per a treballar estratègies i desenvolupar actituds positives envers d’aquesta disciplina.