Per al proper curs 2015-16 l’àrea de tecnologia preveu molts i molt importants canvis al programa de la matèria d’Informàtica de 4t d’ESO. S’introduirà la programació com a eix bàsic de la matèria amb l’objectiu d’aconseguir que l’alumnat de 4t d’ESO sigui capaç de desenvolupar aplicacions (Apps) per a dispositius mòbils, telèfons i tauletes, Android.
Per això aquest curs ja s’ha començat a fer una prova pilot amb diversos grups de l’optativa d’informàtica de 4t d’ESO. Se’ls va encomanar el projecte de construir una aplicació per a resoldre equacions de primer grau. Alguns alumnes la van perfeccionar fins a resoldre equacions de segon grau i els va agradar fusionar el que sabien de matemàtiques, amb el que havien après a informàtica i el seu gust pel disseny artístic i de colors per crear les pantalles del projecte (l’interface d’usuari).
L’experiència s’ha dut a terme amb l’eina App Inventor 2, un entorn de desenvolupament creat pel MIT (Institut Tecnològic de Massachussetts) específicament per l’aprenentatge de la programació, alhora que permet crear aplicacions realment potents i sofisticades. El resultat ha estat molt positiu, el fet de poder utilitzar el mòbil a classe ha motivat molt l’alumnat i arribar a ser capaços de crear programes que funcionin sobre els seus dispositius els va resultar molt atractiu.
El curs vinent a informàtica s’ensenyaran els conceptes i procediments bàsics de la programació d’ordinadors i les tècniques principals del desenvolupament de projectes en equip, creant grups de treball amb persones amb capacitats i interessos complementaris (tant del món tècnic com de l’àmbit humanístic o artístic) per desenvolupar el projecte d’una App original i diferent per a cada equip organitzat. A final del proper curs s’espera poder disposar d’una variada biblioteca d’aplicacions desenvolupades per l’alumnat de 4t.
Amb la introducció d’aquests canvis l’Escola Joan Pelegrí, a través de l’àrea de tecnologia, ampliarà l’oferta de formació amb noves i més competitives expectatives professionals al nostre alumnat.