A Educació física l’alumnat de cicle superior s’introdueix a l’acrosport, una modalitat esportiva que integra l’acrobàcia
Dins de la matèria d’Educació física, l’alumnat practica diferents modalitas esportives amb l’objectiu de treballar diversos valors i habilitats del propi cos.
L’acrosport és una modalitat de gimnàstica integrada en la Federació Internacional d’esports d’acrobàcia des del 1999, i que es realitza en grup, per tant, potencia el treball en equip i valors com la cooperació.
L’acrosport combina elements acrobàtics i gimnàstics de flexibilitat, equilibri, salts, girs, moviments de cooperació entre els components, diferents formacions corporals i elements coreogràfics
L’alumnat ha rebut una sessió teòrica per conèixer en què consisteix l’esport acrobàtic. N’ha conegut la tècnica, les parts on es poden fer els recolzaments i les preses, però també les normes i les mesures de seguretat per tal de poder dur-ho a la pràctica.
Un cop al gimnàs i sobre un matalàs, per grups, han intentat formar diverses figures de 2, 3, 4 i de fins a 6 integrants, ja que a la pràctica existeixen aquestes quatre categories.
Han construït piràmides de diferents nivells de complexitat i han intercanviat els rols dins de cada figura formada per tal d’entendre les diferents posicions.
Amb aquests exercicis d’acrosport han pogut comprovar que no totes les piràmides han arribat a la fase d’estabilitat, ja que cal tenir en compte la distribució del pes i que és imprescindible la col·laboració de tot l’equip.