PROJECTE COMPETÈNCIES SOCIALS – INFANTIL i PRIMÀRIA
El projecte “Competències Socials. Relacions interpersonals” a infantil-primària comença a prendre forma durant el curs 2004-05 per treballar les habilitats de pensament, l’educació emocional i la gestió dels conflictes per potenciar un desenvolupament personal (autonomia) i unes relacions interpersonals enriquidores, favorables i positives.
Després dels anys que portem treballant en aquest projecte ens proposem continuar consolidant la implicació directa per part de les tutories, prosseguir donant-hi coherència i continuïtat, proporcionar suport concret, amb intervencions directes a l’aula, i poder atendre les demandes per fer el seguiment d’alumnes que necessitin, de forma individualitzada o en petit grup, acompanyament per desenvolupar les seves habilitats socials i la gestió dels conflictes.
Ho portem a terme:
Per llegir-ne més:
Fent història del nostre centre ens adonem que la nostra escola sempre ha estat sensibilitzada en temes de valors i educació per la pau. Hem anat avançant sempre per aquest camí en diferents àmbits i en diferents nivells i això ens ha portat a consolidar temes i alhora generar-ne de nous que formen part del projecte d’escola.
El maig de 2001 ens va arribar una proposta del Grup de Recerca d’Educació Moral de la Universitat de Barcelona per fer un estudi sobre les pràctiques de valor que el centre portava a terme treballant amb tot l’equip educatiu i replantejant-nos com s’estaven realitzant algunes d’aquestes pràctiques de valor amb tot l’alumnat. I aquesta revisió ens va portar a crear el juny de 2003 uns grups de treball a infantil-primària per reflexionar, entre d’altres temes, sobre:
I aquí neix el projecte “Competències Socials. Relacions interpersonals” quan, veient les conclusions dels grups de treball dels cursos anteriors, ens adonem de la necessitat d’unificar la línia d’actuació d’aquests dos grups i ens vam marcar instaurar un pla de treball de P-3 a 6è.