Projectes
Tutoria Entre Iguals (TEI)
Projectes transversals al llarg de secundària per a una coeducació inclusiva, profunda i plena.
Amb l’Aprenentatge-Servei (APS) busquem que l’alumne, a través de les seves habilitats, tingui un aprenentatge significatiu, avançat, transversal, emocional, competencial, individual i diferenciat, de naturalesa social i d’avaluació contínua.
Es tracta d’una activitat innovadora que combina el servei a una comunitat real amb l’aprenentatge de continguts, transformant-lo en quelcom útil, social, palpable, de caràcter solidari…
Els tres eixos que vertebren els projectes d’Aprenentatge-Servei són: en primer lloc l’Escola, d’on procedeixen els alumnes i en la qual es busca un marc competencial on incloure l’APS. El segon és el lloc on es duu a terme l’aprenentatge, i el tercer és l’entitat o l’organització a qui es presta el servei.
A l’Escola Joan Pelegrí vam començar a treballar-hi el curs 2015-16 i ho vam fer a través d’un Treball de Recerca d’alumnes de Batxillerat. L’experiència va consistir a vincular el col·lectiu de gent gran amb mobilitat reduïda del Centre Cívic el Sortidor i un grup d’aprenentatge de Llengua Catalana amb el món de les Humanitats, la cultura i el patrimoni, en aquest cas a través del Museu d’Arqueologia. Actualment, també treballem amb un grup reduït d’alumnes de 4t d’ESO i el Centre de Dia de l’Espanya Industrial.
El resultat ha estat una experiència educativa extremadament positiva, ja que l’APS:
Però això només ha estat el principi, actualment des de l’Escola seguim desenvolupant diversos projectes que vinculen l’aprenentatge amb els serveis a la comunitat.