Projectes

Tutoria Entre Iguals (TEI)

Amb l’Aprenentatge-Servei (APS) busquem que l’alumne, a través de les seves habilitats, tingui un aprenentatge significatiu, avançat, transversal, emocional, competencial, individual i diferenciat, de naturalesa social i d’avaluació contínua.

Es tracta d’una activitat innovadora que combina el servei a una comunitat real amb l’aprenentatge de continguts, transformant-lo en quelcom útil, social, palpable, de caràcter solidari…

Els tres eixos que vertebren els projectes d’Aprenentatge-Servei són: en primer lloc l’Escola, d’on procedeixen els alumnes i en la qual es busca un marc competencial on incloure l’APS. El segon és el lloc on es duu a terme l’aprenentatge, i el tercer és l’entitat o l’organització a qui es presta el servei.

A l’Escola Joan Pelegrí vam començar a treballar-hi el curs 2015-16 i ho vam fer a través d’un Treball de Recerca d’alumnes de Batxillerat. L’experiència va consistir a vincular el col·lectiu de gent gran amb mobilitat reduïda del Centre Cívic el Sortidor i un grup d’aprenentatge de Llengua Catalana amb el món de les Humanitats, la cultura i el patrimoni, en aquest cas a través del Museu d’Arqueologia. Actualment, també treballem amb un grup reduït d’alumnes de 4t d’ESO  i el Centre de Dia de l’Espanya Industrial.

El resultat ha estat una experiència educativa extremadament positiva, ja que l’APS:

Posa en relleu la utilitat de l’aprenentatge de l’alumnat
Facilita la sortida al món real dels alumnes
Involucra el professorat en nous projectes diferents
Desperta l’interès de determinats col·lectius cap a un tema concret
Esdevé una nova via per canviar l’actitud i la mirada dels alumnes enfront de la societat i del futur que els espera.
Potencia els alumnes com a agents de canvi, amb una actitud empàtica, solidària, proactiva, compromesa i transformadora.

Però això només ha estat el principi, actualment des de l’Escola seguim desenvolupant diversos projectes que vinculen l’aprenentatge amb els serveis a la comunitat.