L’Espai Menjador és un moment molt important en el desenvolupament dels infants i joves. Més enllà de l’aposta acadèmica, durant el migdia i l’hora de dinar, a l’Escola treballem la socialització i els hàbits de salut alimentària. Per això disposem del millor equip de cuina i monitoratge.
Els edificis d’Infantil-Primària i Secundària consten de servei de menjador amb cuina pròpia i oferim menús especials per l’alumnat amb intoleràncies alimentàries gestionat per l’empresa F.Roca.
L’Espai Migdia és un moment del dia que ha de proporcionar als infants:
TEMPS PER A MENJAR
TEMPS PER A DESCANSAR
Partim de la idea que el temps de migdia que els infants passen a l’escola s’ha d’assemblar, tant com sigui possible, al que passarien a casa. Volem que sigui un temps que els alliberi de la necessària atenció i esforç que requereixen les tasques escolars, i que permeti als infants reemprendre la jornada de la tarda amb la millor disposició per a afrontar la feina a l’aula.
3 Pilars fonamentals DE L’espai menjador:
INFANTS
Que trien el seu lleure.
Atesos per persones preparades.
Emocionalment escoltats.
EQUIPS
Que lideren el projecte.
Que aprenen i milloren de manera continuada.
Coordinats amb la direcció i les tutories.
PRODUCTE
Innovació i millora continuada. Els nostres menús estan adaptats a les recomanacions de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) i a les recomanacions de la guia l’Alimentació Saludable a l’etapa escolar publicada pel Departament de Salut.
Innovació i millora continuada. Els nostres menus estan adaptats a les recomanacions de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) i a les recomanacions de la guia l’Alimentació Saludable a l’etapa escolar publicada pel Departament de Salut.
F.Roca, el nostre partner
L’Equip de F.ROCA compta amb professionals que estan al capdavant del servei per a oferir una bona atenció a tota la comunitat educativa.
Cuiners i persones especialitzades en el món de la cuina per a infants, amb àmplia experiència en el món de l’hostaleria.
Pedagogs i persones amb una àmplia experiència en l’atenció dels infants en espais no formals.
L’Escola compta amb dues propostes gastronòmiques per als alumnes amb les corresponents derivacions per al·lèrgies i intoleràncies alimentàries.
Pels alumnes d’Educació Infantil fins a sisè.
Pels alumnes de l’ESO en endavant: hi ha l’opció d’escollir entre dos primers.
Cuina tradicional i mediterrània
Incorporem la cultura gastronòmica catalana a la cuina de col·lectivitats.
Els menús de l’escola tenen el segell Marca Cuina Catalana.
Productes de qualitat
Presència en els menús de productes ecològics (30%) i de proximitat (70%).
Qualitat en el producte: l’oli d’oliva verge extra, les carns picades elaborades especialment per a nosaltres sense productes al·lergògens i sense conservants químics, el pollastre groc català, la vedella de Girona, el bacallà d’Islàndia i el iogurt La Fageda. Presència de productes integrals: pastes, arròs i pa.
Salut
Menús equilibrats i supervisats per un equip de dietistes i nutricionistes que segueixen les recomanacions del Departament de Salut.
Aquests menús estan adaptats a les temporades de tardor-hivern i primavera-estiu.
Seguretat alimentària
Menús equilibrats i supervisats per un equip de dietistes i nutricionistes que segueixen les recomanacions del Departament de Salut.
Realització d’auditories externes i internes periòdiques.
Cuina certificada i auditada per l’Associació de celíacs.
Serveis de restauració
Menús diaris per a la comunitat educativa.
Picnics
Celebracions i/o serveis especials a l’escola que es puguin necessitar.
Projecte lleure lliure
Es tracta de posar a l’abast dels infants i joves activitats variades, lúdiques i educatives que ells mateixos podran escollir i gaudir en funció dels seus gustos i preferències, dels seus interessos procurant en tot moment que sigui una estona agradable i divertida. Són espais, sempre, de lliure participació i , per tant, respectant la voluntat de participar-hi o no de l’infant segons les seves necessitats de descans o activitat.
Entre els diversos espais, racons o ambients hi ha Ludoteques per a Infantil i Primària i espais exclusius per a joves a Secundària.
Més informació sobre el Projecte Lleure lliure
Benestar emocional
Metodologia basada en la gestió emocional dels conflictes.
L’infant aprèn a ser proactiu amb les seves emocions.
Selecció i formació continuada
Seleccionem actituds, i formem dinamitzadors amb habilitats centrades en l’atenció a l’infant.
Programació interna de formació, en col·laboració amb diferents administracions i entitats (Creu Roja)
Share on FacebookShare on TwitterCopy LinkLink is Copied!Share on Email
Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.
Galetes estrictament necessàries
Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.
Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.
Galetes de tercers
Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.
El mantenir aquesta galeta habilitada ens ajuda a millorar el lloc web.
Activeu primer les galetes estrictament necessàries perquè puguem desar les preferències!