Playroom i els Tallers d’anglès són dues de les novetats d’aquest curs per millorar la competència oral de la llengua anglesa a infantil i primària
PLAYROOM
Playroom és nou ambient d’aprenentatge que s’ha començat a fer aquest curs a Infantil amb l’objectiu que els infants tinguin un contacte espontani amb la llengua anglesa i s’animin a jugar en anglès. Consisteix a jugar a la sala de joc amb l’anglès com a llengua vehicular. La mestra especialista d’anglès és qui dinamitza la sessió, sempre comunicant-se en anglès. Per començar, quan els infants arriben a la sala de joc fan una rotllana on cadascú es presenta, ja que l’alumnat pot ser diferent cada vegada. Després de presentar-se diuen quines són les seves preferències de joc i per grups reduïts comencen a jugar amb allò que han escollit. La mestra va passant pels diversos grups i fomenta la conversa en anglès i anima els infants a participar en els diferents jocs. Per exemple quan juguen a botigues, a metges o a fer titelles…
D’aquesta manera els infants es familiaritzen de manera lúdica amb el vocabulari de les joguines en anglès i comencen a utilitzar expressions senzilles.
TALLERS D’ANGLÈS
Una altra de les novetats d’enguany són els Tallers d’anglès que es fan de 1r a 4t de primària. L’objectiu principal és que l’alumnat tingui un bon domini de l’expressió oral en anglès, per això el treball es fa en grups reduïts, d’uns 7 infants, ja que l’auxiliar de conversa també hi participa. Això fa que l’alumnat se senti més segur a l’hora d’expressar-se i la mestra especialista d’anglès pugui fer un seguiment més personalitzat de l’alumnat veient quins aspectes cal treballar més. Per fomentar la conversa, a 1r i 2n es treballa amb materials visuals i lúdics sobre temes propers als infants: el temps, saber descriure’s, aficions, la família, el menjar…
A 3r i 4t a Conversa en Anglès l’alumnat està fent la “Volta al món” com a punt de partida per aprendre estructures comunicatives útils i vocabulari d’ús freqüent. Al llarg del curs viatjaran a tots els continents i aniran omplint el passaport amb vivències, vocabulari i aprenentatges de la diversitat cultural.
Aquests tallers es realitzen en hores complementàries a la matèria d’Anglès i la de Science.