Durant aquesta setmana alumnes de Primària i ESO de la nostra escola han rebut premis en matemàtiques i robòtica. En el primer cas, el grup de taller de matemàtiques de 6è, a càrrec de Toni Ortega, ha quedat entre els tres millors equips en el concurs de Problemes a l’esprint. Per altra banda, alumnat d’ESO, a càrrec dels professors Miquel Guasch i Albert Duarte, han guanyat el 1r Premi al Disseny del robot de la First Lego League disputada a Girona.
El concurs de Problemes a l’esprint és una competició organitzada per la Federació d’Entitats d’Ensenyament de les Matemàtiques a Catalunya (FEEMCAT) i la Societat Catalana de Matemàtiques. Consisteix en anar resolent problemes matemàtics a mesura que es van proposant. L’equip de la nostra escola ha enviat les respostes en un temps de concurs uns minuts inferior a la mitja hora i a més, després ha resolt correctament els tres problemes de propina.
Per la seva banda, alumnat de 3r i 4t d’ESO ha participat en el concurs de robòtica de la First Lego League amb el projecte Hydro Dynamics. Una part del repte era científica i consistia en estudiar el cicle de l’aigua. Una altra part tenia a veure amb la programació d’un robot Lego Mindstorms.
Projectes STEM
A l’Escola Joan Pelegrí tenim una llarga tradició en tecnologia i des de fa 3 cursos s’ha produït una actualització de continguts STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) a totes les etapes. Entre les habilitats que es pretén desenvolupar està la competència computacional i el raonament lògic i matemàtic. Aquest projecte es concreta, entre altres, en:
- La realització d’activitats de raonament dins el currículum.
- La utilització de metodologies didàctiques que incideixen sobre totes les dimensions de les matemàtiques (resolució de problemes, raonament, operacions i càlcul, forma i mesura, estadística…).
- L’aprenentatge amb robots a l’Educació Infantil (Beebot), Educació Primària (Lego WeDo), ESO (Lego Mindstorms i Arduino) i Batxillerat (Arduino, nano ordinadors, domòtica…).
- L’aprenentatge de llenguatges de programació informàtica com Scratch (Cicle Superior de Primària i 2n i 3r d’ESO), AppInventor (4t d’ESO i Cicles Formatius) i Python (Batxillerat).
Aquests dos concursos també destaquen per promocionar metodologies de treball en grup cooperatiu. Així, l’alumnat aprèn en un ambient la solidaritat i el suport mutu.
Enllaços
Podeu consultar els resultats dels premis i els enunciats dels reptes a: