Una bona orientació acadèmica i professional durant les etapes d’ESO, Batxillerat i Cicles formatius és cabdal per tal de garantir l’èxit en els estudis posteriors. El procés d’orientació consisteix en diverses etapes: l’autoconeixement, conèixer els estudis i sortides professionals, informar-se del mercat laboral, aprendre les matèries de forma contextualitzada, l’establiment d’objectius, traçar el camí acadèmic… A la nostra escola aquest procés està pilota pel tutor o la tutora, qui compta amb diversos recolzaments.
Una de les activitats que genera més sinèrgies entre l’alumnat és quan els exalumnes els hi expliquen com els hi està anant un cop han deixat l’escola. Durant la tercera avaluació del segon curs de Batxillerat tornen a l’escola nois i noies que fa poc varen completar l’escolarització fa poc temps i que ja estan plenament immersos/es en els estudis universitaris o de cicles formatius de grau superior.
Així, hem pogut comptar amb estudiants d’Automàtica i Robotització, Enginyeria informàtica, Laboratori d’anàlisi i control de qualitat, Infermeria, Genètica, Química, Física, Enginyeria mecànica. Administració i finances, Ciències Empresarials-Management, Cinema, Educació Infantil i Primària, Economia, Comunicació Audiovisual, Integració social, Psicologia, Publicitat…
Les enquestes que anualment fem a exalumnes de Batxillerat mostra com aquest aconsegueix accedir als estudis que es proposa i la satisfacció per allò que estan cursant.
En aquest sentit, tot l’alumnat es mostra satisfet/a amb allò que actualment està cursant.