La comunitat educativa segueix un procés participatiu per definir com seran els patis d’infantil-primària
Les famílies
L’alumnat
El professorat
Prèviament a la construcció del nou edifici, es va formar una comissió de patis que va recollir un seguit de propostes per als nous espais d’esbarjo per tal que encaixessin amb les necessitats pedagògiques del moment.
Procés participatiu
Les tres parts, que ja es van reunir el 1r trimestre, van posar en comú les idees que havien anat treballant separadament i van arribar a diverses conclusions, entre elles algunes propostes que seguien la mateixa línia. Després de la trobada es va acordar la formació d’una comissió mixta que integrés representants de famílies, alumnes i professorat.
En aquests moments aquesta comissió, que està en contacte amb totes les parts, està pensant propostes per organitzar els diferents patis (pati de dalt nou, pati de dalt llarg, pati de baix i pati de P3) tenint en compte els requsits previs que es van fixar per a cadascun (com ara que la majoria siguin patis sense pilota o que un dels patis tindrà hort urbà) així poden fer propostes de:
- Elements de joc fixes i mòbils
- Mobiliari exterior: taules, cadires, bancs…
- Elements decoratius
- Elements de vegetació
- Propostes de pintades al terra per fer-hi jocs
Entre les propostes que s’estan perfilant destaca el desig que els patis incloguin materials sostenibles, hi hagi espais inclusius, espais de vegetació i biodiversitat. També s’ha parlat d’un espai per a rocòdrom i circuits d’equilibris. Caldrà concretar a quin pati es situa cada cosa i estudiar el moment en què es poden dur a terme les actuacions acordades.