Ambient de construccions, joc simbòlic, ciència i experimentació, teatre i artístic.
Qui millor que els mateixos protagonistes per transmetre’ns aquesta vivència? Ara són ells qui a través d’aquest vídeo ens expliquen què són els ambients i com viuen l’experiència.
En els cinc ambients és on l’alumnat d’Infantil passa bona estona jugant, experimentant, creant… deixant volar la imaginació i a la vegada aprenent a fer i a desenvolupar-se des d’àmbits ben diferents. Aquest curs els ambients han guanyat terreny, se n’han incrementat les hores setmanals i en cada ambient l’alumnat de P3, P4 i P5 es barreja per interessos, són ells qui escullen quin volen fer. Es tracta d’oferir-los espais d’aprenentatge que tenen en compte els seus interessos. I com hem anat veient, l’aprenentage es multiplica.
Abans de començar, i a l’hora de plegar, els grans (de P5) són els responsables de recollir i acompanyar els companys més petits que encara estan coneixent alguns dels espais de l’escola on es desenvolupen els ambients.
Un cop dins de l’ambient, la dinàmica també es presenta molt diferent a la que estàvem acostumats a veure fins ara. Tot i que al principi cadascú es feia més amb els nens i nenes del seu curs, cada vegada notem més la interacció entre ells. Als nens i nenes de P5 els agrada sentir-se més grans i responsables i saber que poden ajudar els més petits, mentre que els més petits se senten atrets a provar de fer aquelles coses que fan els més grans. A més a més, cal tenir en compte que, cada nen i nena té el seu ritme.
Empatia, col·laboració, autonomia, companyonia, tolerància, acompanyament, descobriment… Seguim treballant per tal que aquests valors quedin impregnats entre tots nosaltres endinsant-nos en aquest nou món dels ambients compartits.
Ja podem dir que els ambients són una activitat consolidada a la nostra escola, però, com sempre, continuem tenint el repte de millorar aquesta experiència tan engrescadora.