Com cada curs a l’Escola Joan Pelegrí tenim estudiants universitaris fent les pràctiques com a futurs mestres o professor/es. Els qui es preparen per accedir a la professió de mestre (Educació Infantil i Primària) fan les pràctiques dins el currículum del Grau de Magisteri, en les diferents especialitats, mentre que els qui volen optar a ser professors i professores de Secundària i Formació Professional fan el pràcticum dins el Màster de Formació Inicial del Professorat de Secundària, un cop acabats els estudis universitaris de grau.
Enguany han estat 20 les places que hem ofert i les especialitats i universitats amb les que hem col·laborat són les següents:
• Mestre d’Educació Infantil (2 de la Universitat de Barcelona)
• Mestre d’Educació Primària (5 de la Universitat de Barcelona)
• Biologia i Geologia (1 de la Universidad Isabel I i 1 de la Universitat Ramon Llull)
• Educació Física (1 de la Universitat Ramon Llull)
• Geografia i Història (1 de la Universitat Internacional de València i 1 de la Universitat de Barcelona)
• Llengua estrangera Anglès (2 de la Universitat Pompeu Fabra)
• Llengua i literatura catalana i castellana (1 de la Universitat de Barcelona)
• Matemàtiques (2 de la Universitat Pompeu Fabra i 1 de la Universidad Internacional de la Rioja)
• Formació professional especialitat Química (1 de la Universitat Politècnica de Catalunya)
• Tecnologia (1 de la Universitat Politècnica de Catalunya)
Afegim que la nostra biblioteca escolar ha acollit també una plaça del Màster oficial de biblioteca escolar i foment de la lectura (interuniversitari UAB-UB).
A la nostra escola creiem fermament en la formació pràctica dels futurs docents com a part essencial de la seva preparació. Cada alumne/a de la universitat té assignat un tutor o tutora dins l’escola. L’estada amb nosaltres ha d’aconseguir la plena immersió dins la dinàmica del dia a dia de l’escola i la descoberta dels diferents àmbits on el futur docent pugui treballar: aules amb el grup-classe, desdoblaments, tallers, aules de suport, pràctiques en laboratoris, sortides… Cada universitat estableix com s’organitza aquest pràcticum, tant en la dedicació horària com en les fases en què es divideix.
També hem de destacar que la nostra escola ha participat en el procés d’avaluació de la qualitat del Màster de Formació Inicial del Professorat de la Universitat Politècnica de Catalunya. Hi ha participat la direcció de l’escola i un docent de cicles formatius, aquest últim en qualitat d’exalumne d’aquests estudis.