Quatre projectes d’alumnat de Digitalització de 4t d’ESO destaquen com a finalistes al concurs mSchools App Education i un d’ells obté el premi del públic
mSchools és una comunitat global de docents, investigadors i responsables de polítiques compromeses a impulsar un canvi en l’educació mitjançant la promoció i integració de l’ús de la tecnologia en l’educació. El seu concurs d’App Education reconeix els millors projectes de desenvolupament d’una aplicació original per a telèfon mòbil, tauleta o ordinador. El seu objectiu? Que resolgui algun problema significatiu per a un conjunt important de persones.
El desenvolupament dels projectes va començar el mes de novembre de 2023. Els grups partien d’una idea consensuada, que van anar aprofundint i perfeccionant fins a tenir una definició detallada del problema que es pretenia resoldre. Només a partir d’aquest moment els grups van iniciar el procés de disseny, desenvolupament i programació de les aplicacions que havien de resoldre els problemes.
Els projectes han estat desenvolupats amb el llenguatge de programació App Inventor 2 del MIT.
Un projecte global i complet
Els grups de treball, s’han convertit en convertits en empreses virtuals. I a més de fer el programa informàtic, també han hagut de crear un munt de material entorn el producte. Des de la seva documentació, els logos de l’empresa i el programa, el cartell publicitari i diversos vídeos promocionals i explicatius. Tot recollit en una extensa i cuidadíssima memòria explicativa i un espai web promocional.
Estem convençuts que la metodologia de treball per projectes (ABP), promoguda des de mSchools i adaptada pel docent Hermini Manzano, és una molt bona forma d’aprendre. El repte de crear una aplicació que ajuda a la gent es converteix en un potent esquer per promoure l’esforç i l’aprenentatge del nostre alumnat.
La gran final ha estat el dissabte 8 de juny durant tot el matí al Museu Marítim de Barcelona. Per cada projecte, els seus integrants han montat un estand on mostrar la seva proposta amb un pitch.
Els projectes finalistes són:
Estima’t
És una app que ajuda a fer compatibles l’esforç de l’estudi amb una bona salut mental. S’ha presentat a l’eix 1 del concurs que inclou aplicacions per la millora del Benestar emocional i social de les persones.
Les persones autores del projecte són: Àfrica Gallardo (4B), Nikita Koniaiev (4D), Anna Ludeña (4C), Laia Milian (4C) i Emma Oliver (4B). Podeu fer una ullada a la memòria del seu projecte seguint aquest enllaç o passejar-vos pel seu espai web i mirar els seus vídeos promocionals seguint aquest enllaç.
Make your future
És una aplicació que ajuda els nois i noies a triar la millor opció de futur personal i acadèmic a partir de les seves tries i interessos; tot triat i explicat amb alegria i esperit positiu. S’ha presentat a l’eix 1 del concurs que inclou aplicacions per la millora del Benestar emocional i social de les persones. Les persones autores del projecte són: Carla Espinosa i Maria Quiroz (totes dues de 4B).
Podeu fer una ullada a la memòria del seu projecte seguint aquest enllaç o passejar-vos pel seu espai web i mirar els seus vídeos promocionals seguint aquest enllaç.
Minerva – PROJECTE PERMIAT PEL PÚBLIC A LA GRAN FINAL
És un projecte per ajudar el jovent a centrar-se en l’estudi, evitant distraccions i ajudant a millorar el seu aprenentatge i rendiment escolar. S’ha presentat a l’eix 4 del concurs que inclou aplicacions per la millora de la Llengua, cultura i diversitat de les persones. Les persones autores del projecte són: Nil Gibert (4B), Guillermo Nogueira (4C), Gabriel A. Palacios (4A), Roger S. Senghor (4A) i Jiaxin Xu (4A).
Podeu fer una ullada a la memòria del seu projecte seguint aquest enllaç o passejar-vos pel seu espai web i mirar els seus vídeos promocionals seguint aquest altre enllaç.
Phi
És un aplicació que gestiona una xarxa social educativa on els nois i les noies poden compartir els seus dubtes i coneixements, creant una xarxa de favors i de suport mutu. S’ha presentat a l’eix 1 del concurs que inclou aplicacions per la millora del Benestar emocional i social de les persones.
Les persones autores del projecte són: Alan Bosch (4B), Abel Escolà (4E), Roger Vila (4A) i Qixuan Zhou (4B). Podeu fer una ullada a la memòria del seu projecte seguint aquest enllaç o passejar-vos pel seu espai web i mirar els seus vídeos promocionals seguint aquest altre enllaç.
Aquestes estudiants han demostrat habilitats tècniques i capacitat d’identificar i abordar problemes importants de la societat actual. Enhorabona tant a l’alumnat premiat com a les propostes finalistes i també a l’Hermini Manzano, per promoure l’aprenentatge innovador i el pensament crític entre els estudiants!